ウンナナクール — une nana cool
洋服を着替えるように、下着も毎日に出会う人や時間によって着替えよう、そして、好きなお気に入りの雑貨を買うように気軽に買える商品とショップで、女性の毎日を楽しい下着で応援する1999年の導入から関わったブランド。公園のようにオープンで、鳥がさえずる風通しのよさをショップの表現に、キーとなるグラフィックはどんな女性の女の子でありたい部分を、グーッとつかんでしまう美しく可愛らしく女の心をとらえた。ワコールのモノづくりのみなさんの思いと、イメージとの共鳴を大切にしてきた。
(ブランド開発、企画、デザインプロデュース)
Change your lingerie to match your mood, just as you would change your clothes. Involved since its launch in 1999, this brand of simple, stylish lingerie brings out the best in girls with products and shops that encourage casual purchase. Shop spaces are open and airy, as if inviting birdsong, with charming key graphics that appeal to a woman’s fond memories of being a girl. Though youthful and lighthearted, the image echoes the Wacoal dedication to quality.
Brand development, planning, design production