ハレノヒマガジン — Harenohi magazine
まちの人が、もっと自分のまちのことを知ったら、何が生まれるだろう。気になるあの人やあの場所を見てみたい。自分ごとのようにまちが気になってくる。より活気あふれるまちになっていくだろう。このマガジンは、そんなきっかけ活動のひとつとして、地元の加和太建設さんが発行し、まちを応援している。キービジュアルデザインは、多様性・自然界、宇宙、そして “ちょっぴり笑”を軸にしている。日本の一つのまちではあっても、活きている宇宙の大きな営みの一つとして、デザインを表現したい。編集のコンセプトは、普段目にとまらないマチカドやコトを、デザイン的な視点でテーマ設定。MIRACLEでは、まずは表紙のデザインによって手に取りたくなる冊子、そして、とっておきたくなる冊子になること。みなさんのまちの”素敵”を、わたしたちのデザインで、届けたい。
グッドデザイン賞特設サイト
https://www.mishima-harenohi.jp/good-design-award-2021.html
ブランド開発、クイレイティブディレクション、キービジュアルデザイン
When people expand their knowledge of their town, the possibilities are endless. The town is enlivened, people taking others to see their favorite place or putting their heads together to develop solutions to shared problems. This magazine was conceived as a catalyst for this kind of involvement. Published by locally based Kawata Construction Co., Ltd. in support of their town, the key visual and design evoke diversity, nature and the universe, with a sprinkling of humor. The design seeks to convey how even a small city is part of the great, flourishing universe. The editorial concept approaches even overlooked street corners and happenings from a design perspective. Through innovative cover design, MIRACLE aims to make this a miniature magazine that begs to be taken in hand and saved as a testimony to the wonderful aspects of our town.
Brand development, key visual, planning